7 Simpele beurs tips en tricks die je extra bezoekers opleveren

Minder dingen beter doen. Dat is het geheim van een succesvolle beursdeelname. De vraag is alleen hoe je dit doet, met een overvolle agenda en een beperkt budget. We helpen op je weg.

Wil je succesvol deelnemen aan een publieks- of vakbeurs, dan komt daar veel bij kijken.  Zoals:

  • Het bepalen van je doelen
  • Inventariseren van de mensen die je wilt bereiken
  • Opstellen van een realistische begroting
  • Kopen of huren van een effectieve beursstand huren
  • Instrueren van medewerkers

En zo kunnen we nog wel een poosje door gaan.  Heb je weinig tijd en een beperkt  budget? Dan zijn dit 7 simpele beurs tips en tricks die je gegarandeerd extra bezoekers opleveren.

Met deze 7 beurs tips en tricks behaal je gegarandeerd meer rendement

Beurstip 1. Spiek bij de grote jongens

 Als bescheiden beursexposant hoef je het wiel niet opnieuw niet opnieuw uit te vinden. Het is zonde van je tijd en geld, dus houd je ogen gewoon goed open en kijk wat werkt voor anderen.

Bezoek regelmatig een event en loop een rondje over de beursvloer. Zie je iets dat je aanspreekt? Maak een aantekening of een foto met je telefoon. Bewaar je de gegevens online – bijvoorbeeld in Dropbox of Evernote – dan kun je er altijd op terug grijpen.

Online kun je je ook goed laten inspireren. Een mooie website hiervoor is Pinterest. Zoek maar eens op ‘trade show’ of ‘trade show booth’ en je kunt je urenlang vergapen aan fraaie beursstands en slimme oplossingen.

Beurstip 4. Geef bezoekers een betere reden om je stand te bezoeken

Een kopje koffie, prijsvraag of give-away. Ze werken alle drie als publiekstrekker voor je beursstand, maar erg creatief zijn ze niet. Draai het eens om en vraag je af waar jij warm voor zou lopen. Lift bijvoorbeeld mee met trends als maatschappelijk verantwoord ondernemen en doe iets met duurzaamheid. Of maak per visitekaartje dat je krijgt  een bedrag over aan een goed doel.

Wat je ook verzint om bezoekers naar je stand te trekken, zorg dat het beter is dan wat je buurman of buurvrouw doet. Want daar spiegelen bezoekers zich meteen aan.

Beurstip 6. Doe aan pre-show marketing via social media

“Dag allemaal, dit is ons nieuws product en hier kun je betalen.” Helaas werkt marketing in de praktijk niet zo. Mensen kopen zelden direct een product of dienst. Ze vragen zich eerst af of ze het nodig hebben, gaan dan vergelijken en haken vaak alsnog af.

Op een beurs kun je direct producten verkopen, maar ook jezelf als organisatie. Begin daar voor de beurs al mee en laat bestaande en toekomstige klanten via o.a. social media weten dat je  aanwezig bent. Dit zijn allemaal contactmomenten die je op het netvlies krijgen en ervoor zorgen dat mensen eerder tot actie overgaan. Ze kennen je al een beetje. Investeer daar dus in en wees zichtbaar. Voor, tijdens en na de beurs.

Deze beurs tips en tricks zorgen voor focus en inspiratie

De voorbereiding op een beurs kun je zo groot maken als je zelf wilt. Heb je weinig tijd en geld, richt je dan op de belangrijkste factoren en doe deze zo goed mogelijk. De 7 simpele beurs tips en tricks uit dit artikel helpen je daarbij.

Meer bezoekers in je beursstand in 17 praktische tips.png

Beurstip 3. Versterk persoonlijk contact

Na de eerste kennismaking met  je beursstand wil je een blijvende indruk maken bij bezoekers. Dat gaat het snelste via persoonlijk contact. Stel alles in het werk om dit contact uit te lokken, zonder opdringerig te worden. Een beproefde methode is iets te eten of drinken aanbieden, maar je kunt ook een demonstratie geven of een prijsvraag organiseren.

Train je medewerkers in het tot stand brengen, onderhouden en prettig afsluiten van een beursgesprek. Benoem in de eindfase wat een logische volgende stap is voor de bezoeker en hoe ze contact kunnen houden. Maak de drempel zo laag mogelijk en vergroot zo de kans dat bezoekers dit doen.

Beurstip 5. Zorg voor een fatsoenlijke follow-up

Op een beurs doe je je best om in contact te komen met zoveel mogelijk potentiële klanten. Laat ze na het evenement niet aan je aandacht ontsnappen. Maak daarom een praktisch plan voor de follow-up na de beurs en houd je daaraan!

Houd tijdens de beurs consequent gespreksformulieren bij en geef bezoekers cijfers van 0 tot 5. Hoe hoger het getal, hoe groter de kans dat het een klant wordt. Sluit je opvolgacties hierop aan en steek de meeste tijd in de leads met de hoogste scores.

Bedenk ook acties voor beursbezoekers die je nu nog helemaal kennen of gebruik maken van de producten of diensten van een concurrent. Hoe kun je hen overtuigen? Een uitgebreide (video)vergelijking  op je site is misschien wel interessant. Mail ze de url, zodra het stuk online staat.

Beurstip 7. Verkoop (jezelf) met volle overtuiging

Als laatste een verkooptip. Het gaat er niet om wat je verkoopt, maar hoe je het verkoopt. Kopen is namelijk emotie en mensen zijn alles behalve rationeel. Een goed gevoel en erbij horen vinden ze vaak veel belangrijker. Daarom is het altijd verstandig om te benoemen welke succesvolle bedrijven met jouw product of diensten werken. Daar identificeren potentiële klanten zich graag mee.

Heb je (nog) geen grote klanten? Niets aan de hand, vertel dan gewoon hoe belangrijk bekende bedrijven het vinden wat je doet. Dat ze niet met jou samenwerken hoef je er niet bij te zeggen.

Verkoop jezelf met volle overtuiging en prent alle voordelen van jouw aanbod in je achterhoofd. Case studies kunnen daar ook bij helpen. Laat zien hoe een groot bedrijf gebruik maakte van jouw producten en diensten en wat het hen opleverde. Het resultaat is tweeledig: beursbezoekers zien de voordelen en identificeren zich met de  succesvolle grote speler.


Op zoek naar een huurstand in Europa?

Kies uit meer dan 1000 ontwerpen, gebaseerd op je standgrootte en beurslocatie

Op zoek naar innovatieve beursstands?

Meer dan 900 beursstand design ideeën, inclusief prijs voor aankoop of huur voor uw volgende beursuitstraling.

Uw nieuwe beursstand

Laat ons alle vragen weten en wij nemen contact met je op.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Modificaties nodig? Geef ons specifieke informatie en wij creëren een gepersonaliseerd ontwerp voor je.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Op zoek naar rebranding? Geef ons de details en ontvang gratis een ontwerp

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Vraag je gratis 3d design aan

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mijn standideeën

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Bel mij terug

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Bezoek onze showroom

:
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.