Het geheim achter een succesvolle beursstand

Exposeren op een beurs vergt een flinke investering. Daarom wil je je budget bewust inzetten. Maar waar geef je je geld aan uit en wat maakt een beursstand succesvol? Dit zijn de 3 belangrijkste elementen.

Er zijn talloze manieren waarop je een bedrijf of organisatie kunt promoten. Online marketing is al jaren populair en biedt veel voordelen. Zo is het relatief goedkoop, uiterst meetbaar en – als je weet wat je doet – erg doelgericht. Maar er zijn ook nadelen, want online kijk je niemand in de ogen. Terwijl non-verbale communicatiejuist zo belangrijk is voor het werven en behouden van klanten.

Event- en beursmarketing is een uiterst waardevolle aanvulling op online marketing. Door persoonlijke gesprekken met geïnteresseerden maak je blijvend indruk. Een bezoek aan een website of app is veel vluchtiger en onpersoonlijker. Combineer je beiden dan versterken ze elkaar. Online zorg je voor een eerste kennismaking, die je vervolgens in de ‘echte’ wereld verdiept.

beurzen-702x440.jpg

Ga je exposeren op een beurs, dan is dat niet goedkoop. Zo moet je investeren in het ontwerp en de aankleding van een professionele beursstand en gemotiveerd personeel inzetten. Wat maakt een beursstand nou wel of niet succesvol. Dit zijn de 3 belangrijkste voorwaarden.

Ontwerp beursstand bepaalt 20% van succes

Een succesvolle beursstand moet hoogwaardig en professioneel zijn, maar hij trekt zelfstandig geen klanten aan. Dat doet de aankleding en het personeel dat erin staat wel. Investeer daarom niet al je geld in het ontwerp van de stand. Reserveer hier maximaal een kwart van je budget voor en je zit doorgaans goed.

Wil je de kosten voor het ontwerp van een beurstand lager houden? Kies dan voor een gebruiksvriendelijke en herbruikbare stand. Hier betaal je aanvankelijk meer voor, maar na enkele beurzen verdien je de kosten terug. Voorwaarde voor een herbruikbare stand is wel dat de stand er elke keer – min of meer – hetzelfde uit ziet. Wil je meer flexibiliteit, dan kun je een beursstand huren.

Design beursstand bepaalt 30% van succes

Na het ontwerp van de beursstand is de inrichting belangrijk. De juiste inrichting kan een groot verschil maken. Bij de inrichting van de stand zijn onder andere deze aspecten belangrijk:

  • Bewegingsruimte.
  • Drukwerk en beeldmateriaal.
  • De juiste setting voor prettige gesprekken.

Beursbezoekers en medewerkers willen zich comfortabel in een stand kunnen bewegen en elkaar niet in de weg zitten. Ook wil je dat er voldoende ruimte is voor een goed gesprek of het uitvoeren van een activiteit. Houd daar rekening mee bij de indeling van de stand. Het voorkomt dat je commerciële kansen mist doordat bezoekers zich niet op hun gemak voelen. Bovendien vestig je zo de aandacht op het belangrijkste element van een succesvolle stand: interactie.

Interactie beursstand bepaalt 50% van succes

Met een goed ontworpen en prettig ingedeelde beursstand staat de basis. Interactie maakt het succes compleet. Als exposant op een beurs wil je namelijk opvallen en memorabel zijn. Steek daar het meeste budget in geef bezoekers een goed gevoel. Dit doe je onder andere door ze te entertainen en kennis te delen. Bijvoorbeeld zo:

  • Geef interactieve demonstraties.
  • Organiseer een wedstrijd, bijvoorbeeld met een grappig computerspel.
  • Toon interessante informatie op een video-wall.
  • Geef beursbezoekers iets wat ze echt nodig hebben, bijvoorbeeld gratis wifi of een oplaadpunt voor hun telefoon.
  • Investeer in unieke en waardevolle give-aways.
  • Train je beurscrew in het voeren van prettige en doelgerichte beursgesprekken.

Door het meeste budget te investeren in actie gaat je stand echt leven. Bezoekers krijgen een prettig gevoel bij je en je naam blijft hangen. Blijk je vervolgens net zo goed, of zelfs beter dan een concurrent te zijn dan kloppen ze bij jou aan. Ze kennen je al en vertrouwen je. Dat gevoel bereik je alleen zo snel op een beurs.

Creëer zelf een succesvolle beursstand

Een goed ontwerp, de juiste aankleding en volop interactie bepalen het succes van je beursstand. Het klinkt zo vanzelfsprekend, maar het valt nog niet mee om deze elementen optimaal op elkaar aan te sluiten. Kun je daarbij wel wat hulp gebruiken? Laat je dan inspireren door dit blog of drink eens een kop koffie of thee met ons. We denken graag met je mee en kunnen je op alle terreinen ondersteunen. Praktisch en strategisch.


Zelf deelnemen aan een beurs?

Wij helpen je graag met een creatieve en efficiënte beursstand afgestemd op jouw wensen, eisen en budget!

  • Neem contact op met één van onze stand adviseurs voor een vrijblijvend advies
  • Kom inspiratie opdoen in één van onze showrooms en bespreek met ons je wensen
  • Vraag nu meteen al een gratis 3D design aan voor jouw volgende beurs/beurzen

Je kunt ons bereiken op 055-3238555 of op info@expoexhibitionstands.nl

Beursstand Design Selector

Op zoek naar innovatieve beursstands?

Meer dan 900 beursstand design ideeën, inclusief prijs voor aankoop of huur voor uw volgende beursuitstraling.

Uw nieuwe beursstand
Beursstand aanvragen

Op zoek naar een innovatieve beursstand?

Laat ons alle vragen weten en wij nemen contact met u op.

Modificaties nodig? Geef ons specifieke informatie en wij creëren een gepersonaliseerd ontwerp voor je.

Op zoek naar rebranding? Geef ons de details en ontvang gratis een ontwerp

Mijn Stand Ideeën

My Stand Ideas
Call Me Back
Book A Demo
:

Deze website maakt gebruik van cookies om je de best mogelijke functionaliteit te bieden. Als je doorklikt, ga je akkoord met ons cookiebeleid Meer informatie

×