Een beursstand als marketingtool inzetten; is dat nog wel van deze tijd?

Op de vakbeurs draait alles om de klant: je ontmoet bestaande klanten en hebt de mogelijkheid om nieuwe klanten te trekken. Bedrijven nemen al jaren deel aan beurzen en het is altijd een belangrijk onderdeel van marketing geweest.

Hier heb je immers de mogelijkheid om een persoonlijke indruk op de klant achter te laten. Maar hoe staat dat er tegenwoordig eigenlijk voor? Is het voor een bedrijf nog steeds verstandig om hiervoor geld opzij te leggen in het marketingbudget?

Een succesvolle en effectieve marketingtool

Het korte antwoord is ‘ja’. De beurzenmarkt trekt namelijk ieder jaar nog steeds enorm veel bezoekers. En als je goed nadenkt over wat je van een beurs verwacht, dan kan je er een succesvolle marketingtool van maken. Hiervoor moet je eerst een duidelijk doel voor ogen hebben: wil je tijdens deze dagen zo veel mogelijk verkopen, wil je zakelijke leads verzamelen of juist naambekendheid creëren? Hoe vaak per jaar ga je op een beurs staan? Is het daarom beter om een beursstand te huren of doe je liever zelf de stand ontwerp? Als jij weet wat je van beursdeelname verwacht, dan kan dit aardig wat geld en naamsbekendheid opleveren, op de dag zelf of in de toekomst. 

Onderscheid je van de concurrenten

Je hebt al een bedrijf en weet daarom haarfijn wie jouw doelgroep is. Voordat je op een beurs gaat staan, moet je eerst achterhalen of jouw doelgroep hier ook wel aanwezig is. Het ontwerp van jouw beursstand kan nog zo mooi zijn dat het veel bezoekers aantrekt, maar als dit niet jouw doelgroep is, dan gaat het ook geen voordelen opleveren.

Zodra je de juiste beurs hebt gevonden, begin je te denken aan de stand ontwerp. Houd in het achterhoofd dat dit het visitekaartje is van je bedrijf. Het liefste zien (potentiele) klanten in één oogopslag wat de naam van het bedrijf is, om welk product het gaat en wat ze van jouw beursstand mogen verwachten. Laat het logo van het bedrijf bijvoorbeeld op de achtergrond van de stand printen, terwijl het product op tafels staat en deel flyers uit met meer informatie.

Je kunt prachtig beursmeubilair gebruiken en LED-verlichting ophangen, zodat je de beursstand zowel letterlijk als figuurlijk in de spotlight zet. Bezoekers van een beurs maken zo veel indrukken, dat ze het zullen waarderen als ze even kunnen zitten met een hapje of een drankje. Plaats daarom een paar stoelen neer zodat bezoekers naast jouw logo even tot rust kunnen komen. Natuurlijk kan je altijd beursstand inspiratie opdoen door zelf een beurs te bezoeken of door online rond te kijken. 

Wat zijn de voordelen van een beursstand kopen?

Of je een beursstand huurt of een beursstand koopt, ligt voornamelijk aan het aantal keren dat je op een beurs staat. Als je minimaal drie keer per jaar gebruik maakt van de beursstand, dan kan je best een beursstand kopen. Dit betekent wel dat het beheer, de opbouw en het ontwerp van de beursstand in jouw eigen handen vallen. Je hebt de volledige standbouw, inclusief stand ontwerp, helemaal onder eigen controle. Hierdoor weet je precies wat je hebt en hoe de stand eruitziet.

Van tevoren is het mogelijk om de stand al op te bouwen (‘’pre-builden standbouw’’) en bij het afbouwen kan je er rekening mee houden dat alles in je eigen vervoersmiddel moet passen. Zelf niet helemaal creatief? Beursstand inspiratie kan je altijd online opdoen.

Wat zijn de voordelen van een beursstand huren?

Een beursstand huren heeft weer zijn eigen voordelen. Houd er ten eerste wel rekening mee dat dit alleen kan met een volledig serviceconcept. Maar dan wordt wel direct alles voor je geregeld: stand ontwerp, vloerbedekking, catering, transport, Audio-Visio en het opbouwen en afbouwen van de stand. Voor de beursstand ontwerp nemen de organisators natuurlijk eerst contact met je op om ervoor te zorgen dat zij precies weten wat je verwacht. Vooral als je voor de eerste keer deelneemt aan een beurs, dan is een stand huren een aanrader: zo test je direct of de beurs effectief is voor jouw bedrijf. Bovendien hoef je geen extra ruimte te hebben om de beursstand op te slaan. 

12 opvallende feiten over de waarde van vakbeurzen
De ultieme contentstrategie voor je volgende vakbeurs 
Checklist stand bemanning: wat iedere exposant moet weten 


Zelf deelnemen aan een beurs?

Wij helpen je graag met een creatieve en efficiënte beursstand afgestemd op jouw wensen, eisen en budget!

  • Neem contact op met één van onze stand adviseurs voor een vrijblijvend advies
  • Kom inspiratie opdoen in één van onze showrooms en bespreek met ons je wensen
  • Vraag nu meteen al een gratis 3D design aan voor jouw volgende beurs/beurzen

Je kunt ons bereiken op 055-3238555 of op info@expoexhibitionstands.nl

Beursstand Design Selector

Op zoek naar innovatieve beursstands?

Meer dan 900 beursstand design ideeën, inclusief prijs voor aankoop of huur voor uw volgende beursuitstraling.

Uw nieuwe beursstand
Beursstand aanvragen

Op zoek naar een innovatieve beursstand?

Laat ons alle vragen weten en wij nemen contact met u op.

Modificaties nodig? Geef ons specifieke informatie en wij creëren een gepersonaliseerd ontwerp voor je.

Op zoek naar rebranding? Geef ons de details en ontvang gratis een ontwerp

Mijn Stand Ideeën

My Stand Ideas
Call Me Back
Book A Demo
:

Deze website maakt gebruik van cookies om je de best mogelijke functionaliteit te bieden. Als je doorklikt, ga je akkoord met ons cookiebeleid Meer informatie

×