Manieren om aanwezigheid op kleine beursstanden een boost te geven.

In een zee van beursstanden valt een kleine beursstand al snel niet meer op. Maar dit hoeft helemaal niet zo te zijn. Het is het ontwerp van de stand dat het juist doet opvallen. Hiernaast spelen er nog wel een aantal andere factoren die ervoor zorgen of een beursstand er aantrekkelijk uitziet. Bovendien is groter niet altijd beter: sommige kleine beursstanden vangen de aandacht van de bezoekers een stuk beter dan een aantal van de grotere.

Dit ligt aan twee factoren: het ontwerp van de beursstand was erg precies en specifiek en de standhouder richtte zich niet op het zwakke punt, maar keek juist naar punten die hij als zijn sterke kant kon gebruiken. Hiermee halen ze het meeste uit hun stand om zo veel mogelijk bezoekers te krijgen. We bespreken daarom dezelfde methodes die gebruikt zijn, zodat je ook jouw aanwezigheid met een kleine beursstand een enorme boost kunt geven. 

Manieren om aanwezigheid op kleine beursstanden een boost te geven.
Gebruik Social Media

Ondertussen zijn er verschillende online platforms waarvan je gebruik kunt maken om jouw beursstand voor de show te promoten. Natuurlijk vallen Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Snapchat en Whatsapp hieronder. Enorm veel klanten, leveranciers en bedrijven zijn al volop aanwezig op deze social mediaplatformen. Het enige dat je nog hoeft te doen, is jouw aanwezigheid bekend te maken door jezelf te promoten. Dit betekent natuurlijk wel dat je de tijd moet nemen om een bedrijfsprofiel op te zetten, regelmatig posts moet publiceren en online actief moet blijven. Veel bedrijven zijn hier al volop mee bezig om hun beursstand te promoten. 

Het voordeel van social media is namelijk dat je tegen een breed spectrum van mensen spreekt. Sommigen die allang jouw klant waren geweest als ze wisten dat je bestond. Zodra je een groot aantal volgers heeft, kan je beginnen met het organiseren van wedstrijden en promoties zodat bezoekers ook daadwerkelijk jouw beursstand gaan bezoeken. Als je aan meerdere beurzen deelneemt, dan kan een foto van je stand ontwerp online zetten met een kleine omschrijving over de ervaring die je hebt gehad, terwijl je de personen tagt die je hebt ontmoet.

Standbouw huren 

Werk met een stimulans

Een stimulans is een mooie tussenweg tussen een freebie en volledige registratie. Je biedt bezoekers kortingen, cadeaubonnen, productdemonstraties of monsters aan in ruil voor hun contactgegevens. Dit trekt bezoekers van de beurs naar jouw stand. Je kunt bestaande klanten zelfs lokken met de hierboven besproken social mediawedstrijden. Bied loyaliteitsvoordelen aan uw bestaande klanten zodat ook zij naar jouw stand ontwerpen komen. 

Beursstand kopen

Technologie

Maak bij het opzetten van je stand gebruik van de laatste technologieën. Dat op zichzelf kan al heel aantrekkelijk overkomen. Gebruik bijvoorbeeld virtuele realiteit headsets, driedimensionale virtuele projectors of touch-screen bij jouw beursstand. Vaak kan je hier zelfs gebruik van maken als je een beursstand huurt: het is gemakkelijk om deze technologische snufjes in te zetten. Hiermee creëer je zelfs op de kleinste beursstanden futuristische stand ontwerpen. 

Spreek tijdens een paneldiscussie of workshop

Een goede methode om een positieve indruk te maken op het publiek, is door te spreken op een conferentie of door een workshop te houden. Dit geeft de geloofwaardigheid van jouw bedrijf een boost: bezoekers maken vaak een mentale notitie van wie er heeft gesproken om vervolgens hun beursstand te bezoeken. Door van tevoren goed na te denken over het onderwerp, kunnen zelfs invloedrijke leveranciers en bedrijven jouw beursstand bezoeken. 

Huur een stand ontwerper om jouw beursstand op maat te maken

Voor wie een beursstand koopt, is een opvallend ontwerp een goed idee. Niets is beter dan de creativiteit, praktische inventiviteit en unieke stijl van een beursstand. Je hebt een uitgebreide keuze uit kleuren, materialen, afbeeldingen en accessoires. Een ervaren standontwerper helpt je om aandachttrekkende stand ontwerpen te kiezen.  

12 opvallende feiten over de waarde van vakbeurzen
De ultieme contentstrategie voor je volgende vakbeurs 
Checklist stand bemanning: wat iedere exposant moet weten 


Zelf deelnemen aan een beurs?

Wij helpen je graag met een creatieve en efficiënte beursstand afgestemd op jouw wensen, eisen en budget!

  • Neem contact op met één van onze stand adviseurs voor een vrijblijvend advies
  • Kom inspiratie opdoen in één van onze showrooms en bespreek met ons je wensen
  • Vraag nu meteen al een gratis 3D design aan voor jouw volgende beurs/beurzen

Je kunt ons bereiken op 055-3238555 of op info@expoexhibitionstands.nl

Beursstand Design Selector

Op zoek naar innovatieve beursstands?

Meer dan 900 beursstand design ideeën, inclusief prijs voor aankoop of huur voor uw volgende beursuitstraling.

Uw nieuwe beursstand
Beursstand aanvragen

Op zoek naar een innovatieve beursstand?

Laat ons alle vragen weten en wij nemen contact met u op.

Modificaties nodig? Geef ons specifieke informatie en wij creëren een gepersonaliseerd ontwerp voor je.

Op zoek naar rebranding? Geef ons de details en ontvang gratis een ontwerp

Mijn Stand Ideeën

My Stand Ideas
Call Me Back
Book A Demo
:

Deze website maakt gebruik van cookies om je de best mogelijke functionaliteit te bieden. Als je doorklikt, ga je akkoord met ons cookiebeleid Meer informatie

×